15 februari 2014

AAN DE SLAG VOOR HET VRIJWILLIGERSINFORMATIEPUNT

Onder het motto “Aan de slag met de PvdA Lansingerland’’ ging de PvdA op zaterdag 15 februari met 14 mensen gewoon in burger dus niet in het ‘rood’ de straat op in de centra van Bleiswijk, Bergschenhoek en Bleiswijk. Dit  om inwoners te informeren over en in contact te brengen met het Vrijwilligers Informatie Punt (VIP). Het VIP inventariseert bij maatschappelijke organisaties de behoefte aan vrijwilligers en bemiddelt vervolgens mensen die graag vrijwilligerswerk willen doen. Met deze actie wilde de PvdA laten zien een partij te zijn die echt de handen uit de mouwen steekt via doe-acties voor de lokale samenleving.

VIP  promotie actie 020

PvdA’er Shena Ammersing over haar ervaringen: “Opvallend veel mensen die ik op straat aansprak bleken al vrijwilligerswerk te verrichten. Zeker de helft is al actief. Mensen die dat nog niet zijn reageerden meestal geïnteresseerd. Maar een klein deel gaf aan vrijwilligerswerk echt niet te zien zitten. Al met al een heel aardige score voor drie uurtjes flyeren!”

Het Vrijwilligers Informatiepunt ziet een dergelijke straatactie die in een paar uur tijd ongeveer 300 mensen bereikte, wel zitten. Projectleider Annemieke Kerstens:  “Wij kijken of het haalbaar is om een keer met tientallen vrijwilligers die de maatschappelijke organisaties van Lansingerland vertegenwoordigen op een soortgelijke manier de staat op te gaan om vrijwilligers te werven voor de talrijke vacatures in onze vacaturebank”. Informatie over en de vacatures van het Vrijwilligersinformatiepunt Lansingerland zijn te vinden op: www.viplansingerland.nl

VIP  promotie actie 005

VIP  promotie actie 006