17 mei 2014

DE STRAAT OP VOOR FLORA

Mooier weer om campagne op straat te voeren, kun je niet bedenken. Zaterdag gingen wij met 15 PvdA’ers uit Lansingerland de winkelcentra van Lansingerland in om samen met onze PvdA Europa kandidate Flora Goudappel (nummer 6) aandacht te vragen voor de verkiezingen voor het Europese parlement op 22 mei. Natuurlijk was ook ons Tweede Kamerlid Astrid Oosenbrug in Bleiswijk van de partij. Op straat hoorden wij kritische verhalen, kregen wij enthousiaste reacties maar ook schrille ervaringen. In Bleiswijk hoorden wij het verhaal over oost Europese vrachtwagenchauffeurs die voor, jawel, 50 euro PER WEEK vrachtauto’s van en naar de Rotterdamse haven rijden. Uitbuiting van mensen en verdringing van werkgelegenheid gaan ook anno 2014 nog hand in hand. Juist de PvdA wil daar nu paal en perk aan gaan stellen. Flora Goudappel weet dit en gaat met dit dossier aan de slag.

In Bleiswijk bewonderden wij ook nog even de ‘spuitertjes’ die in de hoek van het Kranenburgplein nabij de Wereldwinkel onder een rooster in de straat verborgen zijn. Zaterdag stond er een springkussen op. Vaak schijnt het overigens niet te spuiten. De aardbeienkraam op de standplaats deed bovendien goede zaken. Wethouder Ruud Braak en raadslid Petra Verhoef maakten een praatje met de ondernemers van deze kraam die afgelopen dinsdag nog volop onderwerp van discussie was in de raadscommissie Ruimte.

Ruimte zat op dit, deze zaterdagmorgen, gezellig drukke plein, zo vertelde het winkelende publiek ons.

Ruud Braak ging nog even een kijkje nemen bij onze starterswoningen van 140.000 euro in de Berkelse Oranjestraat. De bouw vordert al stevig!

Ruud Braak bij de starterswoningen in Berkel

Petra Verhoef bij de Bleiswijkse aardbeienkraam

Waar ben je naar op zoek?