GESLAAGDE PVDA RODE KAARSJES ACTIE!

16 december 2017

Zaterdag 16 december gingen wij de drie winkelcentra van onze gemeente in voor de PvdA “Rode kaarsjes actie’. Een wens voor het nieuwe jaar vergezeld van een rood kaarsje. In ruim drie uur waren wij door onze voorraad van 1000 kaarsen heen! Wat opviel waren de zorgen over de hoge lastendruk voor mensen met een laag inkomen, zoals mensen met alleen een AOW en een klein pensioen, en ook over het veel te kleine aantal betaalbare woningen voor jongeren en kleine huishoudens. Verder hebben we aan veel mensen uitgelegd hoe het écht zit met de afvloeiingsregeling van de voormalige gemeentesecretaris en met de hoge kosten van verbouwing van het gemeentehuis. Daarover is veel boosheid maar juiste informatie geven helpt. “Raar dat het college en de coalitiepartijen in Lansingerland daar zélf niet voor zorgen”, vertelde een voorbijganger, “Waarom laten ze dit zo uit de hand lopen?” Een heel goede vraag vindt de PvdA voor onder de coalitie-kerstboom!

Waar ben je naar op zoek?