2 maart 2017

TIJD VOOR ELKAAR! PVDA ZET OP ZATERDAG 4 MAART EMANCIPATIE CENTRAAL IN BERKEL CENTRUM

Zaterdag 4 maart aanstaande gaan zeven PvdA-afdelingen uit de regio Haaglanden samen de straat op om aandacht te vragen voor een eerlijke balans tussen werk, zorg en privé en andere emancipatie-thema’s. Hiermee nemen zij een voorschot op de Internationale Vrouwendag op 8 maart aanstaande. Iedereen is zaterdag op de Haaglandse PvdA pop-up terrassen van harte welkom om even uit te rusten of een gesprek aan te knopen. Graag horen de vrijwilligers van de PvdA wat mensen in hun dagelijks leven bezighoudt. Ook vertellen zij graag wat de PvdA voor mensen wil betekenen. Zo zet Lodewijk Asscher zich er persoonlijk voor in dat mensen tijd voor elkaar en de kinderen hebben en voor hun gezin, familie en vrienden kunnen zorgen. De PvdA wil dat vrouwen en mannen zorgtaken en kansen op de arbeidsmarkt ook eerlijk kunnen verdelen. Op die arbeidsmarkt horen mannen en vrouwen vervolgens gelijk loon voor hetzelfde werk te krijgen en dezelfde promotiekansen te hebben. De PvdA wil daarom concrete acties om meer vrouwen aan de top van bedrijven en publieke organisaties te doen belanden.

De PvdA-karavaan wordt geleid door Tweede Kamerlid Astrid Oosenbrug, Europarlementariër Kati Piri en de regionale kandidates voor de Tweede Kamer Laura Menenti (nr. 56), Anita Engers (nr. 60) en Anja van Zantvoort (nr. 64). Van 10.45 tot 11.30 uur is de PvdA bij het Museum Rijswijk aan de Herenstraat te vinden waar het Rijswijks Strijdkoor optreedt. Vervolgens is Kati Piri met haar team van 12.00 – tot 12.45 uur op het Stadhoudersplein in Wassenaar en van 13.15 tot 14.00 uur op de Markt aan het Oosteinde in Voorburg. Astrid Oosenbrug en haar team bevinden zich dan respectievelijk op het Wilhelminaplein in Naaldwijk en bij de supermarkt op het Westerwater in Berkel. Van 14.30 tot 15.30 uur treft u alle sociaaldemocraten aan op het Promenadeplein in Zoetermeer en van 16.00 tot 17.00 uur sluiten ze de toer af bij het station Hollands Spoor in Den Haag.

Komt u zaterdag 4 maart tussen 13.15 en 14.00 uur ook even langs bij de PvdA op het Westerwater in Berkel centrum?

Petra & Astrid van de PvdA Lansingerland

Waar ben je naar op zoek?