PVDA LANSINGERLAND STELT MENSEN WEER CENTRAAL

Ons nieuwe verkiezingsprogramma stelt mensen weer centraal. Vijftien jaar na het ontstaan van de fusiegemeente maken we scherp de balans op. We baseren ons programma op wat we door de jaren heen bij de inwoners van de kernen Bleiswijk, Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs hebben opgehaald in gesprekken.

Het PvdA verkiezingsprogramma bevat 5 speerpunten (gemeente neemt regie voor een zekere toekomst van álle inwoners, keihard werken aan de woningnood, goede zorg en bestaanszekerheid voor iedereen, jongeren zijn onze toekomst en Lansingerland wordt volledig klimaatneutraal en -adapatief) en 20 thema’s waarin deze speerpunten in concrete acties uitgewerkt worden.

Wil je ons hele programma lezen? Klik dan op: Verkiezingsprogramma PvdA Lansingerland 2022-2026 met als titel “Mensen weer centraal in Lansingerland”

Wij maakten ook een korte samenvatting van ons verkiezingsprogramma “Mensen weer centraal in Lansingerland”.  Kijk maar op: SAMENVATTING Verkiezingsprogramma PvdA Lansingerland 2022-2026 Wij hopen dat deze 500 woorden er voor zorgen dat je een goed beeld krijgt over wat de PvdA Lansingerland de komende 4 jaar wil gaan bereiken.  De samenvatting staat ook in onze flyer: A5 folder algemeen digitaal (004) “PvdA is er voor iedereen”, is de aller kortste samenvatting in 5 woorden.

In het programma “Het Magazine” van RTV Lansingerland lichtte Petra Verhoef ons verkiezingsprogramma uitgebreid toe. Je kunt dit programma beluisteren op Het Magazine – RTV Lansingerland  Kies dan voor de uitzending van vrijdag 7.01 vanaf 18 uur en scroll  vervolgens door naar 18.15 uur.  Dan volgt het ruim een half uur durende gesprek met Petra.

Via Kieskompas, Stemhulp COC en mijnstem.nl kom je vanzelf bij de PvdA uit. Probeer het maar!

Hebt u Kieskompas al ingevuld? Zie de verkiezingspagina van de gemeente Lansingerland: https://www.lansingerland.nl/politiek-en-organisatie/gemeenteraadsverkiezingen/ Trouwe lezers van onze weekberichten komen natuurlijk vanzelf bij de PvdA uit. De sociaaleconomisch meest linkse partij in Lansingerland. De enige partij ook die keiharde doelen stelt als het gaat om het aantal nieuw te bouwen sociale en betaalbare woningen en ook om het tempo waarin gebouwd moet gaan worden. Ook de stemhulp mijnstem.nl is online: Gemeente Lansingerland (mijnstem.nl). Kijkt u vooral eens naar de glasheldere, heel sociale en progressieve uitleg bij de PvdA. Tot slot is ook de stemhulp van COC Nederland Rainbowvote.nu online. Daar kunt u lezen wat wij en andere fracties vinden van en doen aan allerlei kwesties die met de belangen en welzijn van LHBTI-personen in onze gemeente te maken hebben.

Petra Verhoef, onze lijsttrekker!